POWERIA VÄLIPALASTA & SUOSIKKI YOGURT BOWL

11.10.2016



Olen huomannut miten suuresti säännöllinen syöminen vaikuttaa omaan jaksamiseen ja vireyteen. Arkipäivinä mun tulee syötyä ehkä vähän paremmin ja säännöllisemmin kuin viikonloppuisin, koska ruoka-ajat on töissä aina samoihin aikoihin ja tarjolla on myös kunnollinen lämmin kotiruoka. Mutta vielä on paljon petraamista sen kanssa miten syön sitten kotona töiden jälkeen välipalaksi. 

Huomaan usein suunnittelevani vaikka ja mitä asioita mitä teen kotona töistä päästyäni, mutta jo ajomatkalla mulle saattaa iskeä kova väsymys ja kotona sohva houkuttaa enemmän kuin puuhastelu. Ja nälän yllättäessä illalla syön ihan liian helpolla jotai herkkuja/muuta epäterveellistä (tai olen syömättä), kunnollisen välipalan sijaan. Ei hyvä. Olen huomannut että kunnon välipalan syöminen heti töistä tultua tai parin tunnin sisällä ainakin auttaa jaksamaan niin paljon paremmin! Pahin virhe on oikeasti se jos tulee väsyneenä töistä kotiin ja menee sohvalle makaamaan. Siihen jämähtää niin helposti koko illaksi! Kun tulen kotiin väsyneenä olen huomannut parhaimmaksi keinoksi tehdä heti välipalaa ja suurin väsymys katoaa hetkessä.  




Mun suosikki välipaloihin kuuluvat puurot, smoothiet ja jugurtit. Näitä tulee syötyä usein myös viikonloppuisin aamupalana, mutta arki aamuisin ei ole aikaa alkaa väsäilemään mitään leipää ihmeellisempää. Aiheeseen liittyen ajattelin jakaa teille myös mun yhden lemppari välipalan, yogurt bowlin. Jugurtin kanssahan voi syödä melkein mitä vaan, ja nyt kerron mitkä on mun suosikki lisukkeita.




YOGURT BOWL MUN TAPAAN

 Luonnonjugurttia
Chia siemeniä
Tuoreita mansikoita
Kiiviä
Granolaa/mysliä
Pähkinöitä

Tässähän ei mitään sen kummempia valmistus ohjeita tietenkään ole, mutta sekoitan ekana chia siemenet jugurtin kanssa, pilkon marjat/hedelmät/pähkinät ja sitten kaikki vaan jugurtin päälle. Yksinkertaista, mutta niin hyvää!

Lähetä kommentti

Latest Instagrams

© tiiajenny. Design by FCD.